Powszechnie wiadomo, że w biurze obowiązuje dress code – a więc określone zasady odnoszące się do ubioru służbowego. Dzięki temu można uniknąć sytuacji, w której strój pracownika nie będzie dostosowany do charakteru obejmowanego stanowiska czy wizerunku firmy. Jak połączyć najświeższe trendy z wybiegów z zasadami biurowego dress code’u? Jak sprawić by wyglądać kobieco w „biurowym mundurku”? Oto kilka naszych porad.
Jednym z modniejszych elementów garderoby w tym sezonie jest damski garnitur. W pracy zawsze się obroni, nawet jeśli utrzymany jest w zdecydowanym kolorze. Dobierz do niego jasną bluzkę, aby zrównoważyć barwy. Idealnym uzupełnienie całości jest mała szara torebka oraz buty – w tym samym kolorze – na lekkim obcasie. Ten strój sprawi, że będziesz wyglądała profesjonalnie, modnie i kobieco.
W szafach pań pracujących w biurze powinny niewątpliwie znaleźć się: odpowiednio skrojone garsonki, żakiety, sukienki, spódnice i spodnie. Koniecznym wręcz elementem garderoby jest biała bluzka. Może być wykorzystywana w wielu stylizacjach. Świetnie komponuje się z każdym kolorem. My polecamy ją w połączeniu z granatem. Całość przełamujemy błyszczącą małą torebką. Idealna stylizacja do pracy – gotowa!
Swoistą „bazę” wokół której możemy tworzyć różne stylizacje, poza białą bluzką, stanowi też ołówkowa spódnica. To idealna propozycja do biura. Czarny kolor jest na tyle uniwersalny, że możesz zestawić go z dowolnymi barwami. Aby rozjaśnić całość polecamy bluzkę w kolorowe pasy.
Sukienka w stonowanym kolorze to doskonała baza dla biznesowej stylizacji. Warto postawić na model, który podkreśli talię, dzięki czemu uda się nam połączyć elegancję z subtelnym zaakcentowaniem kobiecych kształtów. Kluczowymi słowami są tu właśnie „subtelność” i „umiar”, zarówno w kolorze, długości, jak i eksponowaniu atutów sylwetki. Proponujemy wybrać takie kolory, jak szarości, beże czy granaty. W połączeniu z nowoczesnymi dodatkami i akcesoriami, taka sukienka może dobrze sprawdzić się zarówno na spotkanie w sprawie pracy, jak i podczas ważnych negocjacji biznesowych.
Wybierając strój do pracy, trzymajmy się zasady: „mniej znaczy więcej”. Stawiajmy na prostotę kroju, szlachetność materiałów, stonowany kolor. Pokażemy wtedy więcej klasy i kobiecości aniżeli wówczas gdy wybieramy krzykliwy kolor, zbyt duży dekolt.
Warto pamiętać o tym, że odpowiedni strój sprawia, że nasz wizerunek jest dużo bardziej profesjonalny i świadczy o znajomości panujących zasad. Nie należy zapominać o tym, że najważniejsze jest to jak my czujemy się w danej rzeczy. Wybierajmy więc wzory i fasony w których jesteśmy sobą i czujemy się komfortowo.
Podobne artykuły:
Jak ubrać się do biura zimą? Porady i ciepłe stylizacje
Jak ubrać się do pracy latem?
Jak się ubrać do pracy? Najważniejsze zasady
Letnie stylizacje do pracy – jak zachować dress code?
Powrót do pracy. Mini przewodnik po jesiennych nowościach.